Wat doet een sociaal secretariaat voor je bedrijf?
Een sociaal secretariaat verzorgt alle sociale administratie van je bedrijf. In eerste instantie zijn dat zaken zoals payroll, loonberekening en personeelsadministratie. Maar ook op vlak van personeelsbeleid staat een sociaal secretariaat voor je klaar.
En een écht goed secretariaat gaat nog verder:
- Is steeds up-to-date met de laatste wetgeving. Je wilt graag een actueel antwoord op je vragen, toch?
- Berekent maandelijks de lonen en waarborgt de tijdige uitbetaling
- Berekent ook de sociale bijdrage en de bedrijfsvoorheffing en stort die automatisch door naar de overheid
- Leert jou als werkgever goed kennen en geeft op basis van je persoonlijke band advies op maat over mogelijke verplichtingen en rechten
Doet niet ieder sociaal secretariaat dat? De wettelijk basis, ja. Maar Securex gaat the extra mile.
Zo maakt het sociaal secretariaat van Securex het verschil
Net zoals jij, snappen we dat het je werknemers zijn die je onderneming laten draaien. Daarom doen we er alles aan om je tijd te helpen winnen. Tijd die je dan kan besteden aan wat écht telt.
Bij Securex krijg je veel meer dan de wettelijke dienstverlening.
De human touch met een persoonlijke benadering
Human touch: als je een vraag hebt, wil je zo snel mogelijk antwoord. Je wil vooruit. Daarom maken we er een sport van om je zo snel mogelijk een antwoord te geven. We zijn er voor je. Altijd.
- Ons customer care team met 43 medewerkers staat iedere werkdag van 8u ‘s ochtends tot 18u ‘s avonds voor je klaar. Ze geven je antwoord op de meest gestelde vragen.
- Je vaste klantenadviseur, die je dossier door en door kent, is de spil voor al je loonberekeningen. Hij of zij ondersteunt de customer care agents voor de meer ingewikkelde vragen.
Proactief advies over wijzigingen en innovatie
We zijn mee met de wetgeving en zorgen dat jij dat ook bent. Die proactiviteit is belangrijk om jou te verzekeren van een uitbetaling aangepast aan de laatste wetgeving. Maar vertaalt zich vooral in voorstellen om jouw loon- en personeelsbeleid te optimaliseren. Denk aan spontaan relevant juridisch advies of tips om het welzijn van je werknemers te verbeteren.
Totaaloplossing voor al je noden
Ultiem gemak bij het verwerken van payroll? Ook daar kan je van op aan. Het zijn jouw behoeftes die onze dienstverlening bepalen.
- Graag de touwtjes in handen? Geef alles vlot door in de gebruiksvriendelijke HR-tool Officient. Je klantenadviseur doet de rest.
- Heb je minder tijd of steek je die kostbare tijd liever in impactvolle HR-projecten? Kies dan voor:
- Tijdelijke ondersteuning, comfortabel bij een plotse uitval of om een afwezigheid te overbruggen. Eén van onze outsourcing consultants springt meteen bij je in zolang het nodig is.
- Permanente ondersteuning. Je klantenadviseur neemt de volledige payroll over, van de ingave tot de effectieve loonberekening.
En maand na maand leren we je beter kennen en passen we ons helemaal aan jouw organisatie aan.
360° ondersteuning
Te veel verschillende partners zijn vervelend en vaak inefficiënt. Als klant van Securex heb je toegang tot een brede dienstverlening, waardoor je geen andere partners meer nodig hebt.
Of je nu:
- Nog maar net je eigen zaak startte
- Al even zelfstandig bent en je je graag slimmer wil organiseren
- Als doorgewinterde ondernemer een echte HR-partner voor je bedrijf zoekt
- Een partner zoekt om het welzijn van je werknemers te verbeteren
Want de druk om je organisatie zonder sputteren te laten draaien ligt bij jou. Of je nu bedrijfsleider of HR-verantwoordelijke bent. En daar heb je naast een slimme partner ook de juiste tools voor nodig. En dat begrijpen we. Krijg bij het sociaal secretariaat van Securex:
- Straffe tools zoals Officient voor je loons- en personeelsadministratie. Minder frustratie én meer tijd.
- Toegang tot Lex4you, een bibliotheek boordevol juridische informatie in mensentaal én handige modeldocumenten en policies.
- Allerlei handvaten voor een loonbeleid dat je werknemers motiveert.
Maar geniet van persoonlijke begeleiding, ongeacht de grootte van je zaak of bedrijf.
Veranderen van sociaal secretariaat
Twijfel je of je huidige partner nog wel bij je past? Ontdek in 6 vragen waar je aan toe bent en of een nieuwe partner beter bij je past.
Nood aan diepgaandere en gepersonaliseerde diensten? Super! In 3 stappen verander je gemakkelijk van sociaal secretariaat:
- Vergelijk sociaal secretariaten. Wat kon beter bij je huidige partner? Waar was je wel tevreden mee? Wat is er voor jou écht belangrijk? Gelijklopende waarden en doelen zijn onmisbaar.
- Zeg op vóór 30 juni om in januari van het volgende jaar te kunnen overstappen. Download deze opzegbrief om zeker te zijn dat alles juist loopt. Ga na tot wanneer je huidig contract loopt, dat is meestal 3 jaar.
- Sluit je aan bij Securex vóór 31 december en proef meteen van de mensgerichte service.
Hoeveel kost een sociaal secretariaat?
Hoeveel je betaalt aan je sociaal secretariaat hangt af van een aantal factoren, maar vaak is er een maandelijkse kost per werknemer of een kostprijs per loonberekening.
Sommige sociale secretariaten hebben een lagere prijs, maar dan betaal je vaak meer voor alle bijkomende diensten, denk aan bijkomend juridisch advies of toegang tot bepaalde tools. Een offerte voor een sociaal secretariaat is dan ook maatwerk.
Als werkgever betaal je:
- Een opstartkost na de overstap
- Een vaste prijs per maand als beheerskost
Wil je graag weten hoeveel het je kost om over te stappen naar Securex en vooral, welke diensten je krijgt voor die prijs? Contacteer ons en ontvang een vrijblijvend voorstel op maat.