Het VISIO project streeft er naar om de klanten- en partnertevredenheid te verhogen door een intuïtief digitaal platform aan te bieden waarmee ze snel en efficiënt hun dagelijkse, maar ook onvoorziene administratieve taken kunnen beheren. Daarnaast moet de applicatie er ook voor zorgen dat administratieve werklast van onze klantenbeheerders sterk wordt verminderd, zodat zij meer tijd krijgen om klanten te helpen met complexe vragen. Verdere ontwikkelingen moeten ons in staat stellen om klanten en accountants steeds meer pro-actief hun administratieve verplichtingen te vervullen.
De generieke, transversale opzet van dit platform, gedreven door een multidisciplinair team en intelligente technologie maakte het mogelijk om de behoefte van onze bovenvermelde klant – en bij uitbreiding al onze betrokken klanten - om snelle en accurate afhandeling van de aanvragen voor tussenkomsten in het kader van de recente crisissen (COVID, energiecrisis, Oekraïne) te garanderen.
VISIO self-service voor accountants
Alle functies van Visio 360 op een rij
Visio 360: een veelzijdige tool
Hier alvast een greep uit wat je met Visio 360 kan doen:
- Met de simulatietools maak je:
- Simulaties van de verloning en sociale bijdrage van je klant
- En andere berekeningen met HR calculations, denk aan zwangerschapsverlof, bruto-nettoloon calculator en meer.
- Bij documenten:
- Vind je alle digitale documenten terug
- En download je bijvoorbeeld een loopbaanattest of elektronische rekeninguittreksels
- Op het E-loket beheer je alle informatie die via de KBO geregistreerd is. Voorbeelden zijn de activiteiten per vestigingseenheid, het adres, contactgegevens, bankrekeningnummers en meer.
- Via Self-Service pas je de gegevens van je klant bij Securex aan.
- Omdat de financiële gegevens van je klant zichtbaar zijn, kan je heel wat opvolgen:
- Aanvragen overbruggingsrecht
- Status van sociale bijdragen en/of voordelen
- Financiële reserves en verrichtingen
Visio 360 in 75 seconden
Ontdek in 75 seconden wat Visio 360 voor jou kan betekenen.
Wat vinden accountants van Visio 360?
Geloof ons niet op ons woord, maar luister naar wat andere accountants vinden. Waarom kozen ze voor Visio 360? Wat is volgens hun de meerwaarde van de tool?
Bekijk de mening van Decupere & Partners:
"In onvoorziene crisissituaties zoals de Coronacrisis, maar ook meer recent de Energiecrisis en de Oorlog in Oekraïne, hebben wij en onze klanten behoefte aan snelle en correcte informatie over de verschillende steunmaatregelen. Bovendien moet de aanvraag en de opvolging eenvoudig en overzichtelijk gebeuren. Dergelijke onvoorziene situaties veroorzaken immers heel wat stress en gaan gepaard met de nodige onzekerheid. Snelle hulp voor zelfstandigen en bedrijven kan voor hen letterlijk het verschil maken tussen overleven of failliet gaan. Securex heeft tijdens deze opeenvolgende crisissen dankzij het VISIO-platform juist dat aangeboden. Correcte en snelle info, een eenvoudige procedure om de verschillende steunmaatregels aan te vragen én een overzichtelijk en real-time overzicht van de status van de aanvragen. Zij waren met voorsprong het Sociaal secretariaat dat het snelste en het beste inspeelde op de crisis."
SCS Pascal Bodart
VISIO self-service voor entrepreneurs
Visio 360 samengevat
- Een portaal op jouw maat
- Al je gegevens gecentraliseerd
- Toegang tot crucial documenten
- Eenvoudig te beheren account
- Een klare kijk op jouw dossier
- Opvolging doen van jouw aanvragen
Een ondernemersportaal op maat
Het leven als zelfstandige is soms heel complex. Klantgegevens beheren, sociale zekerheid opvolgen, belangrijke documenten snel vinden... Als ondernemer ben je dan ook vaak op zoek naar hulpmiddelen om je dagelijkse taken efficiënt, snel en georganiseerd uit te voeren.
Met Visio 360 - hét portaal van en voor zelfstandigen - krijg je wat je nodig hebt. Het is een veelzijdige tool met heel wat functies afgestemd op je noden die samen met je groeit.
In het portaal krijg je met een eenvoudige klik:
- Al je klantengegevens op een centrale plek
- Een helder overzicht van de financiële gegevens van je onderneming
- Je belangrijkste documenten handig op een rijtje
Zo besteed je meer tijd aan je werk en werk je efficiënter samen met partners zoals Securex en je boekhouder.
Gecentraliseerde gegevens
Je raadpleegt in Visio 360 alle gegevens van jouw dossier:
- Je leest er je contracten na
- Vindt er alle informatie over je onderneming gemakkelijk terug en
- Past snel en kosteloos je sociaal statuut aan
Een overzicht van uw financiële gegevens van jouw onderneming
Op Visio 360 schat je snel in of jouw sociale bijdragen in verhouding zijn met de omzet van je zaak of je inkomen. Als je ergens over twijfelt of als je je sociale bijdragen wilt verbeteren, kan je een simulatie maken en controleren wat je precies moet betalen. Zo ben je verlost van moeilijke berekeningen.
Je hebt altijd een overzichtelijk beeld van de financiële situatie van jouw onderneming:
- Inkomen als zelfstandige
- Sociale bijdragen
- Financiële reserves (saldo)
- Betalingen aan en terugbetalingen van Securex
Mocht je een moeilijke periode meemaken, dien je ook efficiënt een aanvraag tot het overbruggingsrecht in via het portaal.
Toegang tot jouw belangrijke documenten
Als zelfstandige ben je verantwoordelijk voor je administratie. Dat is een noodzakelijk kwaad, maar Visio 360 maakt het stukken eenvoudiger. In het ondernemersportaal raadpleeg en krijg je gemakkelijk belangrijke documenten zoals:
- Identificatiedocumenten
- Facturen van je sociaal verzekeringsfonds
- Documenten rond het kinderbijslagfonds Infino
- Loopbaanattest
- Rekeninguittreksels
VISIO self-service voor werkgevers
In 2023 en de toekomst zijn we nog ambitieuzer.
Als werkgever krijg je in 2023 een gepersonaliseerde landingspagina waarop de belangrijkste inzichten staan (Heb ik nog openstaande facturen? Heb ik nog openstaande aanvragen? Wat zijn de komende deadlines? Waar verwacht Securex van mij extra informatie?).
Hier alvast een greep uit wat je met Self service werkgevers kunt doen.
- Je bedrijfsinformatie zien en aanpassen
- Je kan digitaal aanvragen indienen en opvolgen
- Je krijgt een dynamische kalender waarop jouw deadlines staan met de bijhorende uitleg
- Je krijgt notificaties wanneer je acties moeten ondernemen of wanneer Securex een actie heeft uitgevoerd
- Je hebt eenvoudig toegang tot alle relevante documenten