Login
Service Contact Lex4You
Login

Je vervaldagbericht

Hoe herken je een vals vervaldagbericht van Securex? En wat kan je doen bij vervalsing?

De laatste jaren neemt het aantal gevallen van factuurfraude wereldwijd toe. Hierbij vervalsen oplichters de factuur en meer specifiek de betaalgegevens op de factuur. Deze facturen zien er meestal hetzelfde uit als de originele met uitzondering van het vermelde rekeningnummer en in sommige gevallen ook het bedrag en de betaaltermijn. Om je als klant hiertegen te wapenen, geven we je graag enkele tips mee. 

Vragen? Contacteer ons

Tips om je te wapenen tegen vervalsing

  1. Controleer aandachtig het rekeningnummer en ga na of dit overeenkomt met ons rekeningnummer: BE78 3101 1397 5086 voor het statuut zelfstandigen en BE65 3101 1397 6096 voor vennootschappen. Is dit niet het geval, dan bestaat de kans dat je een valse factuur ontving.  Tip: Betaal via domiciliëring. Zo ben je gerust dat je altijd op tijd en op het juiste rekeningnummer betaalt.  
  2. Betalingsberichten van ons sociaal verzekeringsfonds zijn te betalen rond de 20ste van de maand. Wijkt de vervaldatum hiervan af? Wees dan extra aandachtig. 
  3. Je kan je betalingsberichten van ons sociaal verzekeringsfonds altijd raadplegen via ‘Mijn Documenten’ op je ondernemersportaal. Vind je het betreffende betalingsbericht hier niet terug? Dan kan dit betekenen dat het om een valse factuur gaat. 
  4. Je eerstvolgende betalingsbericht van ons sociaal verzekeringsfonds zal voortaan een QR code bevatten. Door deze QR code te scannen, zal je de betaling eenvoudig digitaal kunnen doen.

Wat kan je doen?

Heb je een vals vervaldagbericht ontvangen of twijfel je over de echtheid van het vervaldagbericht? Betaal deze niet meteen en neem eerst contact met ons op. We kijken dit graag voor je na. 

Heb je twijfels of vragen over jouw vervaldagbericht?

Contacteer ons op het nummer 078 05 90 18 of via mybusiness@securex.be