Inloggen
Service & Contact Securex.be
Inloggen

Procedure voor de gewone Dimona-aangifte

Welke procedure moet je volgen voor de gewone Dimona-aangifte?

Laatst bijgewerkt op 14 februari 2024

Stap 1. Indienst- en uitdiensttreding aangeven

Als je bij het Sociaal Secretariaat Securex aangesloten bent, beschik je over drie kanalen om je Dimona-aangifte te doen: het klantenportaal, de MyDimona-app en ons call center.

Via het klantenportaal 

Meld je aan op http://www.securex.be/login en selecteer de tool ‘Dimona’. Vul vervolgens alle gegevens in deze tool in.

Via de app MyDimona

Via de mobiele app MyDimona kan je eenvoudig Dimona-aangiften raadplegen en versturen. De applicatie is beschikbaar in de Google Play Store en in de Apple App Store.

Het volstaat om de applicatie te downloaden. Je kan je aanmelden in de applicatie met je gebruikelijke Securex-account. Klik op de knop 'Dimona nieuwe werknemer' om een Dimona-aangifte te starten. Vul vervolgens de nodige gegevens in en klik op ‘Bevestigen’ om de aangifte te versturen.

Het gebruik van het klantenportaal en/of de mobiele applicatie om de Dimona-aangifte te versturen is gratis.

Via ons call center

Ons callcenter is daarnaast ook 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 beschikbaar voor Dimona-aangiften. Dit kan telefonisch op 0903 99 217 of per e-mail via securex@offitel.be. In tegenstelling tot onze online diensten, geldt via ons callcenter een tarief van 11 euro per Dimona-aangifte.

Ben je niet bij het Sociaal Secretariaat Securex aangesloten? Dan kan je de Dimona-aangifte doen via de volgende elektronische kanalen (zie punt 3). Kanalen).

Stap 2. De aangifte nazien

Na ontvangst van de aangifte stuurt de RSZ onmiddellijk een notificatie naar de werkgever.

Je beschikt vervolgens over een wettelijke termijn van maximum 5 dagen om eventuele fouten te verbeteren.  Indien de vermelde gegevens binnen de vijf werkdagen na de toezending van het bericht niet betwist worden, worden deze definitief.

Goed om weten

Als je aangesloten bent bij een erkend sociaal secretariaat, zou het kunnen dat je geen notificaties ontvangt. In dat geval worden de notificaties elektronisch naar het sociaal secretariaat gestuurd.

Indien je aangesloten bent bij Securex kun je de Dimonaberichten ook steeds consulteren via ‘Mijn Documenten’.

Alle artikelen over Dimona - Algemene regels