Login
Service Contact Lex4You
Login

Omgaan met verbale agressie

Gepast reageren en escalatie op de werkvloer voorkomen

Hoe reageer je op verbale agressie op je werk? Een klant die je de huid vol scheldt bijvoorbeeld. Of een collega die je kleineert. Tijdens deze praktijkgerichte opleiding leer je hoe je dergelijke situaties voorkomt en aanpakt. Met communicatietechnieken houd je de controle over het gesprek en leer je hoe je de situatie positief kunt ombuigen.

Kies je leervorm

Wat haal je uit deze opleiding?

Na de opleiding Omgaan met verbale agressie;

  • Kun je correct reageren op uitbarstingen van klanten en collega’s
  • Herken je de signalen van agressie 
  • Kun je controle over de situatie houden
  • Word je beter in het reageren op situaties die uit de hand dreigen te lopen
  • Weet je hoe je conflicten kunt vermijden 

Programma 

In deze opleiding koppel je de theorie aan de praktijk. 

Theorie:

  • Wat is agressie en welke types agressie bestaan er?
  • Hoe beïnvloedt agressie mijn lichaam, emoties en gedachten?
  • Hoe voorkom ik agressie?
  • Hoe ga ik om met agressie wanneer ik ermee word geconfronteerd?
  • Hoe ga ik om met gespannen situaties?

Praktijk:

  • Videomateriaal van agressie in de praktijk
  • Groepsgesprekken over agressie

Voorkennis

Voor deze opleiding heb je geen voorkennis nodig.

Een vraag over ons opleidingsaanbod?

Stel je vraag aan het Academy team