Inloggen
Service & Contact Securex.be
Inloggen

Opdeling van de gegevens in de sociale balans

De sociale balans is een uitstekend middel om het sociaal profiel van de onderneming op te stellen en dit te vergelijken met andere profielen.

Laatst bijgewerkt op 11 januari 2024

Verplichting voor de werkgever

De sociale balans is een uitstekend middel om het sociaal profiel van de onderneming op te stellen en dit te vergelijken met andere profielen. Om de loonkloof tussen mannen en vrouwen aan te tonen, stelt de wet dat de werkgever de volgende gegevens moet uitsplitsen volgens het geslacht van de werknemer (tenzij het aantal werknemers maximum 3 bedraagt):

  • Het gemiddeld aantal voltijds en deeltijds tewerkgestelde werknemers en het totale personeelsbestand, uitgedrukt in voltijdse equivalenten
  • Het aantal gepresteerde uren door de voltijds en deeltijds tewerkgestelde werknemers en het totaal aantal gepresteerde uren
  • De personeelskosten van de voltijds en deeltijds tewerkgestelde werknemers en de totale personeelskosten
  • Het totale bedrag van de voordelen die bovenop het loon toegekend worden

 Wat doet Securex voor u?

Securex vult de sociale balans voor u in, met alle gegevens die bij het sociaal secretariaat gekend zijn. U dient de sociale balans dan nog enkel te vervolledigen met de gegevens waar wij niet over beschikken.

Alle artikelen over Gelijk loon voor mannen en vrouwen